Sierpień, 2012

Środa, 29 sierpnia 2012Kategoria ..>100km, .Bridgestone., Night Bike, zz Foto zz, zz Wakacje zz

Wakacyjna przejażdżka #5 - Zamek w Oporowie

Rower:Bridgestone

Dzisiaj pojechałem sobie do wioski, którą znalazłem w przewodniku turystycznym. Chodzi o Oporów. Znajduje się tutaj zamek z XV w. Został wybudowany na sztucznej wyspie.

Autor zdjęcia: Mrksmlk

Autor zdjęcia: Dariusz Cierpiał (http://www.cierpial.cze.pl)

Oba powyższe zdjęcia są na licencji Cretive Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0

Droga prowadziła znów przez Kutno.
Kościół pw. św. Stanisława, biskupa i męczennika © Adamicki

Kilka kilometrów przed celem podróży przecinałem autostradę A1 w budowie, więc oczywiście nieomieszkałem na nią wjechać, zwłaszcza że w oddali zobaczyłem ciekawe konstrukcje łukowe. Wrzucam parę fotek z tej dygresji.
Wiadukt nad A1 © Adamicki

Wiadukt łukowy nad A1 © Adamicki

Na pomoście wiaduktu © Adamicki

Cios oporowy © Adamicki

Krawężnik © Adamicki

Sączek poliamidowy © Adamicki

Elementy drenażu © Adamicki

Wpust mostowy © Adamicki

Do Oporowa dotarłem o 19:30, na liczniku jakieś 57km. Zamek nieczynny, ale park naokoło jeszcze tak, więc wszedłem z rowerem i obcykałem trochę fotek. Ochroniarz pokazał mi pływającego bobra, ale chyba nie udało mi się go uchwycić na zdjęciu.
Kościół w Oporowie © Adamicki

Zamek w Oporowie © Adamicki

Zabytkowy zamek © Adamicki

Ewakuację do domu zacząłem za kwadrans 20. Niestety już o 20:05 miałem małego pecha, bo na objeździe wiaduktu nad A1 złapałem flaka w tylnym kole. Zabawa w zmienianie dętki zajęła mi w sumie 25 minut. Chciałem kleić, żeby wzmocnić od razu oponę w miejscu przebicia, ale okazało się, że nie mam łatek..

Do Kutna dotarłem około 21 i od razu pojechałem do MacDonalda, gdzie zjazdłem 1500 kcal wg ichnich opakowań po kanapkach. Potem już powrót do domu standardową drogą. Dobiłem przed 23.

Następnego dnia pojechałem do Oporowa samochodem na zwiedzanie zamku, wrzucam parę fotek z czwartku.
Mroczny rycerz:) © Adamicki

Widok z okna na mostek © Adamicki

Widok z okna © Adamicki

Zbiornik wodny po drugiej stronie ulicy © Adamicki
Poniedziałek, 27 sierpnia 2012Kategoria .Bridgestone., zz Foto zz, zz Wakacje zz, Night Bike

Wakacyjna przejażdżka #4 - Zwiedzanie Kutna

Rower:Bridgestone

Dzisiaj pojechałem na pobieżne zwiedzanie Kutna. Ostatnio byłem tutaj, jak jechaliśmy z Silasem do Warszawy. Dzisiaj było cieplej.

Wyjechałem wcześniej niż zwykle, ale o godzinę za późno niż planowałem. Do Kutna miałem z wiatrem także nawet dobra prędkość wyszła. Trasa prowadziła przez znajome mniej lub bardziej wioseczki, tylko minimalnie różniące się od siebie. Jakieś 2 km po DK 1 i znów wioseczki aż do Kutna.

W centrum byłem około 18:30. Zrobiłem kilka fotek i korzystając z komórki zlokalizowałem McDonalda. Dawno nie jadłem tego ich badziewia, ale nawet dobre, a gdybym nie zjadł to bym padł w drodze powrotnej.
Szkoła muzyczna © Adamicki

Muzeum © Adamicki

Rynek w Kutnie © Adamicki

Budynek Rady Miasta, Prezydenta Miasta, itd. © Adamicki

Kościół Św. Wawrzyńca © Adamicki

Poczytanka przed stadionem © Adamicki

Trybuny © Adamicki

Stadion bejsbolowy © Adamicki

Zawracać zacząłem o 20:00, już wcześniej musiałem jechać na lampkach. Trochę zmieniłem powrót, żeby nie jechać po DK 1 (zminimalizowałem to do 500 m). GPS pomógł. Dobrze, że była pełnia to widziałem w miarę dobrze drogę przed sobą, bo z przodu miałem tylko Sigmę Micro ze zużytymi bateryjkami. Nie przegrałem z żadną dziurą w jezdni, ani z żadnym psem. Szczerze mówiąc, to się nawet zawiodłem, bo liczyłem na jakąś rozrywkę i gonienie.

Podsumowując, wypad udany. Jutro przerwa, a potem wyjazd w jakieś nowe tereny. Szkoda, że nie mam tutaj TV, bo bym sobie przeżył catharsis oglądając ukryte prawdy lub inne barwy losu.
Niedziela, 26 sierpnia 2012Kategoria zz Wakacje zz, zz Foto zz, .Bridgestone.

Wakacyjna przejażdżka #3

Rower:Bridgestone

Leniwy się robię - znowu nie chciało mi się wychodzić. Zmobilizowało mnie dopiero ustalenie trasy przed wyjściem. Teraz jak znowu patrzę na mapę, to widzę, że nieświadomie skróciłem ją o kilka km, bo miało być około 45.

Początek trasy to jakieś 7 km wmordęwind. Na szczęście, jak skręciłem w prawo i wjechałem w kawałek lasu, to przestało być upierdliwie.

Kościółek w Umieniu © Adamicki

W Umieniu trafiłem też na jakiś koncert, ale fotek nie robiłem. Chyba cała wioska i kilka sąsiednich przyszło.:)
Rudera © Adamicki

Jakiś zaniedbany budynek w Głębokim © Adamicki
Piątek, 24 sierpnia 2012Kategoria .Bridgestone., zz Foto zz, zz Wakacje zz

Wakacyjna przejażdżka #2

Rower:Bridgestone

Dzisiaj zmusiłem się do pokręcenia, ale było nawet fajnie. Jakaś wyższa średnia w końcu wyszła. Niestety tereny tutaj są strasznie nudne - same pola, płasko, a wioseczki praktycznie niczym się nie różnią od siebie.
Wiejskie drogi © Adamicki

Wiejska droga © Adamicki
Środa, 22 sierpnia 2012Kategoria .Bridgestone., zz Wakacje zz

Wakacyjna przejażdżka #1

Rower:Bridgestone

Pierwsze wyjście na Bridgestonie od dłuższego czasu. Trochę dziwnie mi się siedziało. Pokręciłem się minimalnie po sąsiednich wioseczkach i tyle.
Niedziela, 19 sierpnia 2012Kategoria .Wheeler., zz Foto zz

Puszcza Bukowa

Rower:Wheeler

Dzisiaj znów Puszcza. Upał, że hej. Jak wychodziłem termometr pokazywał 34*C. Na szczęście po wjechaniu do lasu od razu zrobiło się chłodniej.

Zacząłem ul. Chłopską i tym razem normalnie wjechałem kawałek. Dosyć szybko odbiłem z szutrówki w lewo w boczną, bo było mniej stromo. Jakoś dojechałem do Żółtego Szlaku im. Bolesława Krzywoustego.
Okolice któregoś z żółtych szlaków (chyba) © Adamicki

Później żółty odbijał w lewo w trochę zapuszczoną ścieżkę, więc zrezygnowałem i pojechałem czerwonym. Dobrze zrobiłem, bo patrzę na mapie właśnie, że wyjechałbym w Płoni.
Żabka © Adamicki

Z czerwonego przełączyłem się na czarny Szlak Sekwoi, ponieważ niestety koło Glinnej zobaczyłem przy jednym domu psy i bałem się zabawy w berka, bo było akurat pod górkę. Strasznie zaniedbany był ten czarny szlak, musiałem prowadzić, nie było ciekawie. Po chwili i tak wywaliło mnie w Glinnej na DW 120.
Zaniedbany czarny szlak w okolicach Żelisławca © Adamicki

Skierowałem się na Żelisławiec i odbiłem na Binowo. Początkowo chciałem wracać DW119 przez Chlebowo, ale widząc info o Binowie za 4 km, zmieniłem zdanie. Z Binowa asfaltem, a potem skręciłem do lasu w prawo na czerwony szlak, bo mi się wydawało, że dwa dni temu się tędy wspinałem i że będzie tak szybciej. Nie wiem czy rzeczywiście tak wyszło.
Na koniec chciałem jeszcze zahaczyć o MacaD, ale w drivie była kolejka na kilka samochodów, więc sobie odpuściłem i pojechałem do domu.
Sobota, 18 sierpnia 2012Kategoria .Wheeler.

Głębokie

Rower:Wheeler

Sobota, 18 sierpnia 2012Kategoria .Romet.

Miasto

Rower:Romet

Piątek, 17 sierpnia 2012Kategoria .Wheeler., zz Foto zz

Puszcza Bukowa, Wełtyń i Gryfino

Rower:Wheeler

Dzisiaj w końcu wybrałem się do Puszczy Bukowej. Pierwszy wyjazd tutaj w tym roku. Właściwie to za dużo sobie nie pojeździłem i tak. Zacząłem wspinaczką jakąś ścieżką koło przyczółka wiaduktu nad ul. Chłopską, którą niedawno wypatrzyłem będąc na piechotę.
Puszcza Bukowa © Adamicki

Podjazd miał 4,5 km, ale szybko zacząłem coś poznawać. Przejechałem koło Głazu Grońskiego (chyba) i niedaleko Szwedzkiego Kamienia. Dotarłem do jakiejś drogi asfaltowej (foto wyżej), przeciąłem ją i doprowadziło mnie to w rejon Jeziora Binowo, a przynajmniej tak mi się to wszystko wydawało.

Wtedy skojarzyłem, że kiedyś miałem w planach dojechać do Wełtynia terenem i tędy miał przebiegać szlak, więc postanowiłem dzisiaj spróbować. W efekcie wywaliło mnie na DW w Chlebowie. Skorzystałem z GPSa w mojej wypasionej komórce z 2009, potwierdziłem pozycję i uznałem, że przejadę się dalej asfaltem.

Zahaczyłem o Wysoką Gryfińską, Gardno, Wełtyń i Gryfino. Ogólnie fajnie się jechało, ale przez małą znajomość Puszczy miałem wrażanie, że przeciąłem ją w miejscu minimalnej szerokości.:)
Widok z wiaduktu w Gardnie na Węzeł Gryfino © Adamicki

Kościół w Wełtyniu © Adamicki

Kamień na 800-lecie wsi Wełtyń © Adamicki
Czwartek, 16 sierpnia 2012Kategoria .Romet.